Earnewald

Vrijdag 15-sept
Vanochtend mooi op tijd wakker, goed geslapen en na het douchen even wat kwark gegeten, de thermoskannen gevuld en alles (dacht ik) in de auto gepakt, op naar de club. Bij de club de trailer goed gezet, kano gepakt en alle spullen uit de auto gehaald behalve mijn (tijdelijke) matje… ik had deze nog in de berging staan. Even snel naar huis en snel terug naar de club. Hierna had ondertussen de rest hun kajak al op de trailer gebonden en we waren klaar voor vertrek. De ene auto met trailer en wij zonder, de trailer ging er al vandoor en wij moesten het hek nog even afsluiten.

Op de A50 richting Zwolle zaten we weer achter elkaar, op naar Earnewald voor een mooi weekend! In Earnewald zetten we de auto bij een zwemplas af omdat we eerst gingen peddelen. Bij parkeerplaat aan de Walddyk hebben we de auto met trailer neergezet, de kano’s afgeladen en zijn begonnen met de zwerftocht in het Jan Durkspolder/Westersanning gebied. In het noordelijke deel een stukje rond gedwaald en we zijn toen de lange rechte sloot naar het zuiden in gedoken, onder de brug door richting het grotere gebied, in de buurt van het gaswinning terrein zijn we bij een steiger uitgestapt en hebben even wat gegeten. Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het gebied van de auto, via wat geslinger kwamen we bij de steiger weer uit. De chauffeurs zijn uitgestapt en de andere waaronder ik zijn aan de andere kant van de parkeerplaats zijn we weer in het water gestapt, langs de zwemplas en het bungalowpark zijn we onder de brug door gedoken richting Earnewald, op It Wiid zijn we linksaf gegaan naar de camping Simmerwille. Langs de jachthaven Westerdijk, het dorp en het hotel Princenhof zijn we vrij snel bij de camping uitgekomen. In het haventje van de camping uitgestapt, de kampeer spullen uit de auto gehaald en de spullen verder klaargemaakt, de tent staat, spullen erin enz enz. Hierna nog even uitgerust, wat gekletst en besloten om even het dorp in te gaan. In het dorp bij de visboer blijven hangen, een klein portie kibbelingen gehad, ik ben ze anders gewend en ik vond ze niet zo gevuld, na de visboer de Coop supermarkt in, wat eten gehaald voor de avonduren en de volgende dagen. Na de boodschappen even een ijsje gehaald en naar de camping waar ik nog even een soep heb genomen en hebben met zijn allen nog even gekletst en ben lekker gaan slapen, shirt aan, muts op en heb heerlijk tot 8u ongeveer geslapen.

Zaterdag 16-sept

Na een breaker (yoghurt) en brood als ontbijt mij verder klaargemaakt voor de dag, de kano ingepakt, water gekookt en de kano naar de haven gebracht. Ingestapt, linksaf op naar Grou via schillende sloten. Via wat groter water en enkele smallere stukken langs een paar eilandjes op naar Grou naar de haven (Kerkstraat/Volmaweg). Bij de net nieuwe kano steiger prima kunnen uitstappen, de kano’s op het gras gelegd en op naar een cafeetje voor wat eten en drinken. Na een goede maaltijd en wat drinken terug naar de haven (via een andere weg). In de Janssleat bij de plaats waar de jachtjes even aan de wal kan liggen daar hebben een aantal gezwommen. Via de Kromme Ie verder gevaren Fokkesleat naar de camping gevaren. Bij de haven van de camping gelukkig weer goed kunnen uitstappen, in de ochtend lag er een sloepje in de weg. Na aankomst even wezen douchen en met de groep even gekletst en gelachen. Hierna wat water opgezet voor het eten, twee verschillende soorten pasta gehad (kip/ananas en rund/groente). Na het eten de tanden gepoetst en wat geschreven en heerlijk geslapen.

Zondag 17-sept
Rond 8u opgestaan en even ontbeten, water gekookt (waterkoker) bij een van de leden en overlegt over de tocht, het zou in de ochtend flink gaan regenen en misschien nog onweer dus besloten om in de middag te gaan varen. In de ochtend met de andere leden in de recreatie ruimte gezeten en gekletst over verschillende ideeën, club activiteiten enz. Bij de receptie van de kantine nog even gezeten en een aantal hebben hier nog wat koffie gedronken. Na de koffie even terug naar de recreatie ruimte en overlegd om rond 13:30u het water op te gaan om wat rond te zwerven. Even snel de kleding aan, spullen gepakt en de kano’s naar de haven gebracht. Vanuit de haven zijn we naar het Noord Westen gevaren en hebben daar het gebied verkend en lekker kunnen rond kijken. Ondertussen enkele mooie uitstapplaatsen kunnen vinden en genoteerd voor de volgende keer! Bij de overdraagplaats bij de Saiterpetten hebben we even wat gegeten en gedronken, hierna overgedragen en weer terug naar de Oudewegstervaart richting camping. Terug bij de camping hebben we de kano’s bij de trailer gelegd om alles uit en in te pakken, zelf heb ik mijn natte kleding deels in de kano gedaan, hierna de kano tas ingepakt en de tent leeg gehaald, alles opgeruimd en de tent afgebroken. Hierna de spullen in de auto gedaan en op naar DKV, bij DKV aangekomen de trailer leeg gehaald, de spullen in de auto gelegd en naar huis om daar alles uit te pakken… Wat een werk! Maar alles opruimen ging vlot vanwege een mooie opbergbox. Wat wasjes gedaan, kano kleding uitgehangen, de spullen gedroogd die terug de kano in kunnen. Het was een mooi gezellig weekend, ondanks wat regen hebben we het merendeel goed weer gehad! Voor herhaling vatbaar!!